Quadrcopters turn into pixels at the voestalpine Klangwolke and form 3D-Modells in the sky.
However, in reality this is one of the most impressive demonstrations of quadrocopters, tiny four bladed flying machines, flying in a ‘swarm’. A German art festival flew 49 quadcopters in formation in the night sky. A glowing orb that changed colour was attached to each of the tiny flying four bladed machines. The astonishing demonstration was the centrepiece of the voestalpine Klangwolke, a German art and technology festival which took place on September 1st.
Source/Continue reading → www.disclose.tv
Arte e tecnologia per 49 droni: piccoli robot volanti luminosi danno spettacolo in un Festival tedesco.
UFO? No, in realtà questa è una delle manifestazioni più imponenti di piccoli “quadrocopters”, macchine a quattro lame rotanti, che volano in formazione come uno ‘sciame’. Si tratta di un festival d’arte tedesco che ha visto la dimostrazione di 49 quadcopters in formazione nel cielo notturno. Ognuno dei droni messi in volo è dotato di un globo luminoso capace di cambiare colore in sincrono con tutti gli altri.
L’incredibile spettacolo è stato il fulcro della Klangwolke Voestalpine, un festival tedesco fra arte e tecnologia, che ha avuto luogo il 1 ° settembre.